Oct 08 2003

رشوه یک شرکت دیگر نروژی به مقامات ایرانی

نوشته:     :::       Comments Off on رشوه یک شرکت دیگر نروژی به مقامات ایرانی

از قرار معلوم شرکتهای نروژی سوراخ دعا را در ایران پیدا کرده‌اند و فهمیده‌اند که چگونه می‌توان در حکومت اسلامی معامله‌های نان و آب داری را به خود اختصاص دهند.
روزنامه نروژی VG، امروز می‌نویسد: شرکت Umoe Schat-Harding از این طریق دعوای مالی خود را بر سر فروش 9 قایق نجات با شرکت نفت ایران حل کرد.
بعد از پرداخت رشوه‌ای به مبلغ 1.2 میلیون کرون نروژی مقامات شرکت نفت حاضر شدند پولی را که شرکت Umoe Schat-Harding مطالبه می‌کرد پرداخت کنند.
داستان از این قرار است که شرکت نامبرده در فورییه 1996 قراردادی به مبلغ 9 میلیون کرون نروژ با شرکت (Iranian Offshore Engineering and Construction Company) به امضا رسانده بود تا 9 قایق نجات با کلیه تجهیزات لازم را برای سکوی نفتی ابوذر ارسال کند. این قایق‌های نجات پس از تکمیل از کارخانه یی که متعلق به شرکت Schat-Hardings در انگلستان است بسوی ایران بارگیری و در بندرعباس تحویل ایران داده می‌شود. چند روز بعد از تحویل محموله مقامات شرکت نفت ایران به اطلاع شرکت Umoe Schat-Harding می‌رسانند که کلیه قایق‌ها بخاطر بسته بندی غیراستاندارد هنگام تخلیه آسیب دیده‌اند و آسیب‌ها بقدری است که قایق‌ها قابل استفاده نیستدند و از پرداخت باقیمانده مبلغ معامله خوداری کردند.
شرکت Umoe Schat-Harding برای جبران خسارات وارده، حاضر به یک تخفیف 10 درصدی به شرکت نفت ایران می‌شود ولی شرکت نفت ایران از قبول این تخفیف خودداری می‌کند.
داستان را کوتاه کنم. بعد از آن طرفین به توافق می‌رسند که مبلغ 1.2 میلیون کرون نروژ را به حساب مسدود شده‌ شرکت نفت واریز کنند تا مقامات ایرانی باقیمانده طلب شرکت Umoe Schat-Harding را به آنها پرداخت کنند.
از قرار معلوم شده این مبلغ بجای واریز شدن به حساب شرکت نفت به حساب مقامات ایرانی ریخته شده.
البته در خبرها هنوز نامی از این مقامات دولتی برده نشده، ولی با آشنایی که با ساختار قدرت در ایران و همچنین شرکت نفت ایران داریم بعید بنظر نمی‌رسد که آقازاده هاشمی در این معامله هم دخالت نداشته باشد.
اصل خبر

نوشته: در ساعت: 5:21 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on رشوه یک شرکت دیگر نروژی به مقامات ایرانی  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی