Sep 01 2004

جناح‌های رژیم

نوشته:     :::       Comments Off on جناح‌های رژیم

در حکومت آخوندی حتی جناح‌های حکومتی‌اش هم با باقی دنیا فرق دارند. مثلآ یک تقسیم بندی جناح‌های حکومتی می‌تواند به این شکل باشد. جناح تریاکی‌های تندرو یکی دیگرش جناح تریاکی‌های میانه‌رو و پراگماتیک. جناح سرمایه داریش مثل بازاری‌ها و مافنگی‌های پولدار را می‌توان نام برد که بر خلاف ثروت هنگفتی که دارند اکثرآ حتی از پوشیدن یک لباس درست و حسابی هم ابا دارند و ترجیح می‌دهند پول‌ها را جمع کنند و با خود به آن دنیا البته به باور خودشان به بهشت ببرند. گروه چپ‌شان هم که مثلآ خاندان خاتمی و دارو دسته اصلاح طلب باشند از چپی فقط چشمشان چپ شده.
حالا که جناح‌ها را تشریح کردم می‌روم سر ائتلاف‌های آنها. اول این مطلب را از بامداد بخوانید تا برویم سر تحلیل‌اش: (سخنان حداد را با لهجه تریاکی‌های تندرو نوشته‌ام)
حدادعادل(با لهجه تریاکی): منتژر تامین احشاش آقای هاشمی رفشنژانی هشتیم
با لهجه تریاکی: حدادعادل رئیس مجلس آبادگر [در پاسخ به این پرسش كه آیا از هاشمی رفسنجانی در صورت كاندیداتوری حمایت خواهید كرد] ایشان حرفی اژ كاندیداتوری نژده اند بلكه گفته‌اند در شورتی كه احشاش نیاژ كنم حژور خواهم یافت. ایشان به نحو مشروط شحبت كرد، این كه اگر این احشاش به وجود آید. بنابراین ما هم منتژریم كه ببنیم چه ژمانی احشاش ایشان تامین می‌شود تا در آن شورت مواژع خود را در مورد حمایت از ایشان بیان كنیم.
از قرار معلوم جناح تریاکی‌های تندرو (آنهایی که معمولآ روزی شش هفت مثقال می‌کشد) با جناه تریاکی‌های میانه‌رو و یا پراگماتیک (معمولا دو تا سه مثقال بیشتر نمی‌کشند و برای اینکه کسی بو نبرد که تریاک می‌کشند معمولآ با سیخ و سنگ توی انبار خانه استعمال می‌فرمایند) با این پاسخ آقای حداد به زبان بی زبانی به آقای رفسنجانی گفته‌اند بروید درتان را بگذارید. سابق بر این اون موقعی که بچه بودیم هروقت یک تقاضای بی‌مورد از مادرم می‌کردم و می‌پرسیدم کی انجامش می‌دهد به روش سیاست مدارانه می‌گفت “وقت گل نی” من هم که بچه پرویی بودم می‌پرسیدم چه وقت نی گل می‌کند. حالا حکایت کار جناح تریاکی‌های تندرو شده که در حقیقت با این پاسخی که حداد داده به آقای هاشمی فرموده‌اند حمایت را “وقت گل نی” انجام خواهند داد.

نوشته: در ساعت: 8:05 pm در بخش: طنز

Comments Off on جناح‌های رژیم  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی