Jan 07 2005

سايت امروز : 01

نوشته:     :::       Comments Off on سايت امروز : 01

سايت امروز :

01 نخستين بار بهار امسال آقاي علي‌رضا علوي تبار با اتهام اداره “سايت امروز” به دادستاني تهران احضار شد. وي از مديريت سايت اظهار بي‌ اطلاعي كرد.

02 در اوايل تابستان 83 آقاي سيد مصطفي تاج زاده در ملاقات با وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات و معاون وي به نماينده قوه قضائيه در كميته سه نفره فيلترينگ اعلام كرد مديريت سايت امروز به عهده اوست و درباره فيلترينگ سايت امروز هشدار داد.

03 در اواسط مرداد ماه يكي از مرتبطين سازمان مجاهدين انقلاب آقاي وطن‌خواه كه در زمينه جذب آگهي تجاري براي سايت امروز فعاليت مي‌كرد، بازداشت شد. سپس آقاي مسعود قريشي، مسئول فني سايت امروز در دفتر سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي دستگير شد.

04 آقايان وطن‌خواه و قريشي يك هفته در قرارگاه فاتب واقع در پشت مترو ميرداماد همراه شخصي به نام اخوان در بازداشت به سر بردند. آقاي اخوان مدير شركتي به نام نوژان است كه آقاي وطن‌خواه براي ايشان كار مي‌كرد.

05 پس از چند روز شعبه 7 بازرسي كاركنان دولت مستقر در ساختمان دادستاني در ميدان ارك براي هر سه متهم پرونده (اخوان، قريشي و وطن‌خواه) قرار وثيقه (به ترتيب 20 ميليون، 5 ميليون و 10 ميليون) صادر كرد.

06 به علت نسبت فاميلي دور آقاي اخوان با آقاي مرتضوي دادستان تهران، او با وثيقه گذاشتن 20 ميليون تومان آزاد شد.

07 پس از چند روز آقايان قريش و وطن خواه با امضاء سندي كه توسط فرمانده بازداشتگاه تنظيم شده بود، به اطلاعات ناجا تحويل شدند و با چشمبند به بازداشتگاه مخفي برده شدند.

08 پس از چند روز بازجويي از آقايان قريشي و وطن‌خواه در محل بازداشتگاه مخفي، آن دو را براي بازجويي‌هاي فني به اداره اماكن نيروي انتظامي در خيابان مطهري مي‌برند. در آنجا شخصي كه خود را نماينده ويژه قاضي مرتضوي مي‌نامد به عنوان بازجوي فني پرونده، متهمان را بازجويي مي‌كند. اين شخص كه از متهمان بعدي پرونده نيز بازجويي كرد (آقاي پيام فضلي نژاد) متهمان را به سرانجامي مشابه مقتولان پرونده قتل‌هاي زنجيره اي تهديد مي‌كرد تا با ايجاد ارعاب در متهمان همكاري بازداشت شدگان را جلب كند.

09 بعد از بازجويي‌هاي پيام فضلي نژاد، آقاي اخوان متهم اين پرونده كه با قيد 20 ميليون تومان وثيقه آزاد شده بود،‌ در دادستاني حضور يافت و به همراه پيام فضلي نژاد و شخص ديگري كه از همكاران آقاي اخوان بود و با همراهي بازجوي اصلي پرونده كه خود را كشاورز مي‌ناميد به بازجويي از آقاي قريشي پرداختند و كماكان به تهديدهاي خود ادامه دادند.

010 تيم آقاي اخوان با اطلاعاتي كه در اينترنت در مورد شركت‌هاي ثبت كننده دامين سايت‌ها موجود بود به سراغ اين شركت‌ها و صاحبان آن رفتند و موج دوم دستگيريها صورت گرفت و افراد زير دستگير شدند:

– آقايان اميرحسن كامروا و كيارش قدملي از شركت ميزبان كه كار Domin, hosting سايتهاي امروز و رويداد (rouydad.info) را عهده دار بودند.

– آقاي ماني جوادي و نامزد ايشان كه بازارياب شركت ميزبان به شمار مي‌رفتند.

– آقايان فريد ثاني و آرش نادرپور از شركت پرسان كه ثبت دامين سايت رويداد (rouydad.ws) و سرويس hosting اين سايت را به مدت سه ماه عهده دار بودند.

– آقاي مهدي درايتي كه رابط و معرف شركت پرسان به سايت رويداد بود.

– آقاي محمد بلوچستاني كه تخصص ايشان تنظيم آنتنهاي “ديش” است، براي شركت پرسان در پروژه هايي كه به ارتباطات pzp مربوط مي‌شد، فعاليت مي‌كرد.

011 پس از دستگيري مسئولان شركتهاي مذكور و اعمال فشار به آنان، سرور مشترك سايت امروز و رويداد خاموش شد. پس از حدود دو هفته آقايان كامروا، قدملي و جوادي آزاد شدند.

012 بعد از مدتي موج سوم دستگيري‌هاي روزنامه نگاران آغاز شد. پروژه‌اي كه در زمان دستگيري آقاي سينا مطلبي (تقريباً يك سال و نيم پيش) شروع شده بود و كارهاي اطلاعاتي اين پرونده توسط تيم پيام فضلي نژاد در دفتر فاطمي آغاز شده بود.

013 آقايان شهرام رفيع زاده، بابك غفوري آذر، حنيف مزروعي و سعيد مطلبي (پدر سينا مطلبي) در اين دوره بازداشت شدند. به غير از آقاي حنيف مزروعي كه از روي اعترافات ديگران به علت سفارش دُمين رويداد به مهدي درايتي با حكم جلب دستگير شد، ساير افراد در ادامه پروژة سركوبهاي قديمي (دستگيري آقاي سينا مطلبي) دستگير شدند و طبق اطلاعات حاصله، توسط پيام فضلي نژاد از قبل براي آنها پرونده تشكيل شده بود.

014 آقاي سعيد مطلبي به اتهام فراري دادن پسرش و “همكاري با افراد فاسد در سينماي قبل از انقلاب” مورد بازجويي قرار گرفت. آقايان شهرام رفيع‌زاده و بابك غفوري آذر هم به علت يادداشت نويسي براي سايت گويا بازجويي ‌شدند. طبق گفته‌هاي متهمان اين پرونده تمام تلاشهاي بازجو براي معطوف كردن و ارتباط دادن جريانهاي اپوزيسيون خارج از كشور به اصلاح طلبان داخلي بود. به همين منظور سعي كردند با اعمال فشار بدني و رواني در سلولهاي انفرادي، آنچه پرورده ذهن هاديان پشت پرده اين پرونده بود را در اعترافات متهمين وارد كنند.

015 پس از دو هفته سه تن از متهمان (آقايان سعيد مطلبي، بابك غفوري آذر و‌ فريد ثاني) آزاد شدند. اين حركت براي كاهش فشارها بود و تا حدود يك ماه بعد نيز كسي بازداشت نشد.

016 از نكات جالب در طول اين پرونده اين بود كه بازجويي‌ها هدفمند نبود. آنان بدون هيچ هدفي به دنبال لكه سياه يا نقطه ضعف مي‌گشتند (به گفته يكي از آقايان شخص بازجو

نوشته: در ساعت: 3:40 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on سايت امروز : 01  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی