Jul 23 2005

قتل زهرا کاظمی و عواقب آن

نوشته:     :::       2 پیام

تصویر زهرا کاظمیدر خبری که دیروز ایسنا منتشر کرد در آن آمده که دومین جلسه دادگاه تجدید نظر قتل زهرا کاظمی روز دوشنبه پس فردا برگزار خواهد شد. آقای سیف زاده وکیل خانواده کاظمی روی چند نکته انگشت گذاشته است که چنانچه این نکات را آقای سیف زاده و خانم عبادی که وکلای خانواده زهرا کاظمی هستند بتوانند به نتیجه برسانند حرکت بسیار حساب شده و خوبی خواهد بود. متاسفانه بیشتر رسانه‌ها یا این خبر را بدون توجه به این نکات و انگشت گذاشتن روی آن از آن گذشتند یا اصلا خود خبر را هم منتشر نکردند.
آقای سیف زاده از همان جلسه اول روی نکات زیر انگشت گذاشته که چنانچه بتواند آنها را با فشار فعالین حقوق بشر و همچنین دولت کانادا به حلقوم دولت جمهوری اسلامی ایران فرو کند پیروزی خوبی برای فعالین حقوق بشر خواهد بود. نکات مهم این خبر را که دیروز لینک‌اش به ایسنا را همین کنار در قسمت لینک‌ها گذاشته بودم با هم مرور می‌کنیم توضیح ها در پرانتز از من است:
 
دادگاه بدوی به دلایلی که ابراز کردیم مثل احضار شهود(آقای مرتضوی) و همچنین درخواست بازسازی صحنه‌ی قتل (در زمان قتل آقای مرتضوی کجا بوده مجری بوده یا شاهد) توسط وزارت اطلاعات توجهی نکرد؛ همچنین از این دادگاه درخواست کرده بودیم که ضربات وارده به جمجمه بررسی و مشخص شود که در چه ساعتی وارد شده (برای اینکه بتوانند نتیجه گیری کنند که آقای مرتضوی در این زمان کجا بوده) و کدام ضربه کشنده بوده که متأسفانه به این موضوع نیز توجهی نشد و در نهایت آن رأی خلاف را صادر کرد.


چنانچه وکلای این پرونده بتوانند نکاتی را که در بالا خواندید به جمهوری اسلامی زورچپان کنند آقای مرتضوی و همکاران شکنجه‌گر ایشان را به پای میز دادگاه خواهند کشاند. حتی اگر نتوانند او را به عنوان مسئول و متهم اصلی به محاکمه بکشند همین که مشخص شود آقای مرتضوی حتی به عنوان شاهد در این قتل حضور داشته راه او را برای پیشرفت بیشتر در جمهوری اسلامی سد خواهد کرد. فراموش نکنیم که با خیزی که آقای مرتضوی برداشته یقینا به زودی یا وزیر دادگستری خواهد شد یا اینکه یک پست کلیدی دیگر را در جمهوری اسلامی برای او در نظر خواهند گرفت.


 پ.ن.: حالا که مساله حقوق بشر است بد ندیدم قسمتی از متن بیانیه گزارشگران بدون مرز را که همین امروز منتشر شده را اینجا بیاورم:


اکبر گنجی،ابهام و عناد دستگاه قضایی ایران


گزارشگران بدون مرز نگرانی و انزجار خود را از عدم شفافیت که قوه قضاییه پیرامون بستری شدن این روزنامه نگار در بیمارستان به وجود آورده است و عنادی که با وی می شود، اعلام می کند. ما بار دیگر از دستگاه قضایی ایران می خواهیم بدون قید وشرط اکبر گنجی را آزاد کند.


خانواده ی اکبر گنجی روزنامه نگار زندانی که از ٤۱ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد. با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به آیت اله شاهرودی رئیس قوه ی قضائیه به وضعیتی که وی در بیمارستان میلاد در آن بسر می برد، اعتراض کردند. از سوی دیگر کمیته ی سه نفره ی مذاکره کننده با اکبر گنجی و قوه قضاییه دیروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کردند تلاش شان “به دلیل عدم همکاری مقامات دادستانی و مسئولان زندان تا کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است.” خانواده و دوستان اکبر گنجی در نامه های خود به محدودیت های ایجاد شده در رابطه با ملاقات با وی و به ویژه عدم امکان دیدار وکلای این زندانی با او اعتراض کرده اند.  ادامه بیانیه


 

نوشته: در ساعت: 11:36 am در بخش: آزادی بیان,حقوق بشر

2 پیام  |           

2 پیام به “قتل زهرا کاظمی و عواقب آن”

  1. ali says:

    خوب گيرت اورذم مادر جنده كوني. حالا به من نارو ميزني؟
    ننتو جلوت ميكنم. كسكش عوضي. ابنه اي. جاكش

  2. صادق says:

    خُسن ! تو حالا بشين صبح تاشب کامنت های من را مثل
    کُس ننه ات پاک کن! اگر پشت گوشت را ديدی من را هم می توانی بن کنی. بايد معذرت خواهی کنی بابت پريدنت به من و سعی بيهوده ات در بن کردن من. وگرنه به جبه شاه فقيدم قسم من اين سايتت را می خوابانمها! يا مجبورت می کنم کامنتدانی ات را ببندی. حالا هی بد شيرازی بازی دربياور و عقده بازی! مرتيکه دهاتی لجباز حتما يابو برت داشته است ديگه!می بینی آرمان و فرانک هم آدم حسابت نمی کنند دیگر!

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی