Jul 03 2006

اقتصاد مال خَرَه!!

نوشته:     :::       7 پیام

این جمله گه‌هربار را همه بخاطر دارند که امام سیزدهم خمینی شیاد به خورد ملت داد تا بعد از آن هرآنچه در آن مملکت ساخته و اندوخته شده بود را به سود خودی‌ها قبضه کنند.
سیاست اقتصادی عدالت‌مدار اساس رشد و تعالی یک ملت را پی‌ریزی می‌کند وقتی که در مملکتی این اصل زیر پا گذاشته شود به مرور زمان پیشرفت آن ملت متوقف خواهد شد. این مساله نه ربطی به اقتصاد چپ و نه راست دارد نه می‌توان از این اصل به آسانی گذشت بدون اینکه آسیب‌های اساسی به وحدت ملی وارد کرد.
حالا بعد از 27 سال که امام سیزدهم اقتصاد را مال خر دانست امام چهاردهم پس از 27 سال غارت و چپاول اموال ملت حکم خصوصی سازی را زیر فشار بانک جهانی صادر فرموده‌اند!
بر اساس اصل 44 قانون اساسی، بخش دولتی شامل کليه صنایع بزرگ، صنایع مادر، بازرگانی خارجی، معادن بزرگ، بانک‌داری، بیمه، نيرو، سدها و شبکه‌های بزرگ آبرسانی، رادیو و تلویزیون، پست و مخابرات، هواپیمایی، کشتیرانی، راه و راه آهن و نظایر اینها توصیف شده است.
اقتصاد از نظر من باید آزاد باشد البته نه آزاد به این صورتی که آقایان برنامه آنرا خواهند ریخت. اگر اقتصاد واقعا آزاد باشد و دسترسی به بازار آزاد در اختیار همه و بصورت برابر برقرار شود، یقینا پدیده‌ای مثبت خواهد بود (اما) در حکومت خودکامه‌گان اقتصاد نمی‌تواند آزاد باشد زیرا از اول هدف قدرتمداران از کنترل قدرت سیاسی چپاول اموال ملت است وگرنه بیمار که نیستند که فقط بدنبال قدرت سیاسی باشند و همچنین قدرت سیاسی بدون در کنترل داشتن قدرت اقتصادی ممکن نیست.
درست همین (اما) است که کار را خراب خواهد کرد.
آنهایی که تحولات ایران را پیگیری می‌کنند می‌دانند که همین امام چهاردهم فرمانی 8 ماده‌ای را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر فرمودند که عاقبتش را همه بهتر از من می‌دانند. حالا چگونه می‌توان به این فرمان جدید دلخوش کرد!؟
خنده‌دارتر از همه اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ای دامن افاضاته در بین اقلامی که می‌خواهند به بخش خصوصی منتقل کنند، البته اگر بخواهند تمام موارد ذکر شده در ماده 44 قانون اساسی را از جمله رادیو و تلویزیون را هم منظور فرمایند! هر ناآگاهی می‌داند که چنین آزاد سازی اصلا در عمل غیر ممکن است. آزاد سازی به این معنی است که هر سرمایه‌داری یا بطور کلی هر جنبنده‌ای که قادر به پرداخت قیمت سهام حتی یک سهم باشد بتواند در بخش‌های آزاد شده بصورت برابر شرکت و سرمایه گزاری کند. فرض بفرمایید ایرانیان مخالف رژیم که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و سرمایه هنگفتی نیز در اختیار دارند بخواهند در همین یک زمینه سرمایه گزاری کنند و رادیو و تلویزیونی را با سلیقه خود راه اندازی و اداره کنند! اصلا اعلام چنین خبری هم خنده‌دار است چه رسد به عملی بودن یا نبودن آن.
پس باید از این فرمان “واگذاری” بخش‌های سرمایه گذاری دولتی به بخش خصوصی این نتیجه را گرفت که یقینا خود آقایان که امروز تمام قدرت اقتصادی و سیاسی را در دست دارند فردای خصوصی سازی هم با سرمایه‌های دزدی و به یغما برده شده ملت باقیمانده آنچه را هم که امروز بصورت اسمی در اختیار دولت است را بصورت رسمی به بخش خصوصی (بخوانید آیت الله خامنه ای و فزندان، هاشمی و فرزندان، طبسی و فرزندان، آیت الله مکارم و فرزندان، آیت الله مصباح و فرزندان) منتقل کنند تا از این به بعد سند این سرمایه‌های ملی هم بصورت رسمی به نام آقایان ثبت شود.
روند خصوصی سازی را دولت نروژ بطور جدید هشت نه سال پیش شروع کرد و صدای همه مخالفین خصوصی سازی را در آورد ولی حالا پس از چندسالی نتیجه این خصوصی سازی را می‌توان در عمل دید البته باید گفته شود که سیاست‌های پولی دولت نروژ بر تقسیم ثروت استوار است و با این پیش شرط به خصوصی سازی روی آورد. همچنین دولت در تمام این زمینه‌ها بعد از خصوصی سازی کنترل دارد و اجازه جمع شدن سرمایه‌ها در دست یک یا چند نفر را نمی‌دهد، همزمان از افتادن سهام به دست سرمایه گزاران خارجی بصورت بی رویه (بیش از 50 درصد) جلوگیری می‌کند همچنین از بوجود آمدن مونوپل و کارتل‌های بزرگ نیز جلوگیری می‌کند.
روند خصوصی سازی در نروژ در این هشت سال نشان می‌دهد که این تحول اقتصادی به نفع مصرف کننده بوده و رقابت سالم باعث پائین آمدن قیمت‌ها شده و تا حدودی از روند بی رویه تورم جلوگیری کرده.
یقینا خصوصی سازی در ایران هم مثل همه زمینه‌های دیگر با روش سیاست خودی و غیر خودی اجرا خواهد شد و این عمل باعث جمع شدن بیشتر سرمایه در دست قدرتمداران خودی عمامه بسر خواهد شد.

نوشته: در ساعت: 3:58 pm در بخش: اقتصادی,دزدی های رژیم,ملای حیله گر

7 پیام  |           

7 پیام به “اقتصاد مال خَرَه!!”

  1. ramin says:

    نام و نشان و رتبه افرادی که در سرکوب و آزار و کتک زدن بانوان در روز 22 خرداد ماه در ميدان هفت تير دست داشته اند
    http://holycrime.com/CrimeDoc47.asp

  2. سلام … من مطمئنم اینها اول بدون پرداخت و یا با پرداخت اندکی پول خود صاحب صنایع خواهند شد تا بعد با فروش صنایع به شرکتها پول درامدی به جیب خود بزریزند ….

  3. olaghnahmeh says:

    به باورهای خون‌آلود خر توهين مسازيد
    به جنگ و بر جنون و جهل خر توهين مسازيد
    اگر خر بر مرام و قدتان ريند، بريند
    شما بر دين و بر آئين خر توهين مسازيد
    چو باورهای خونين‌رنگ خر علم‌اليقينند
    به پای دين به دژبانی خر توهين مسازيد
    چو خر با خط سرخ ره بر خرد گيرد، بگرديد
    به »پايان!« بر خرد با خط خر توهين مسازيد
    چو خر خوش میچرد در باغ اوهام و خرافات
    به اوهام و خريت های خر توهين مسازيد
    چو نـَهيـَت ميکند از منکر و امرت به معروف
    به فضل و برفضوليهای خر توهين مسازيد
    چو تاوان جنون و جهل خود خر خواهد از تو
    به شرّ و شور و شرعيات خر توهين مسازيد
    چو در حکم »ا ُلاغی« جای چون و چند ما نيست
    اگر رب عرّد از حلقوم خر توهين مسازيد
    خـدا خر را چو خلعت نعل و جل داده است و افسار
    به نعل و افسر و افسار خر توهين مسازيد
    چو خر با جاکشی ِ سرور خويش است فخار
    اگر خر خوارتان دارد به خر توهين مسازيد
    چو خر می رنجد از نازکتر از گل، ارچه عَرّد
    چو »ا َرُ(ه) لاغ« به احساسات خر توهين مسازيد
    بقای خر چو با آبشخور است و سرپناهش
    به »کـَه دان« آخور ِ آخوند و خر توهين مسازيد
    چو خر سيف است و سياف است و ثار و جُند ِ »ا َلاغ«
    به جُندُلاغ« و »جـِلدَُلاغ« و خر توهين مسازيد
    خر و خربنده چون شير و خط ِ قلبی سياهند
    به تعزيز دوسر از شير و خر توهين مسازيد

    چو شيخ فرمود: »خدا فرمود!« و خر تأييد فرمود
    به فرمان ِ رب و امضایِ خر توهين مسازيد
    چو خر شادان به سلاخی رود با شيخ ِ شياد
    به شيخ و بر فراستهای خر توهين مسازيد
    خوراک شيخ اگر مغز ِ الاغ و گرگ ران است
    به شيخ و گرگ و آن مرحوم خر توهين مسازيد
    چو قدوسی ست ديوسی برای اهل قدوس
    به قدوسيت ِ ناموس خر توهين مسازيد
    چوتان با عجز ِ خود درمانده و عاجز نمايد
    به اين عجز و بر اين اعجاز خر توهين مسازيد

  4. زرتشت says:

    با سپاس از مطالب مفید شما استفاده شد

  5. سید رسول بنی هاشمی says:

    در ابتدا هجدهمین سالگرد شهادت قریب به 300 نفر از مسافران مظلوم هواپیمای ایرباس متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به وسیله ی ناو آمریکای جنایتکار رو به تمامی ایرانیان مسلمان تسلیت عرض می کنم . بلاخره بعد از سفری حدودا دو ماهه به سرزمین وحی همین طور سفری سیاحتی – زیارتی به سوریه و لبنان و دیداری با تعدادی از رزمندگان اسلام و حزب الله به میهن اسلامی بازگشتم ، هرچند دل کندن از خانه ی خدا و بقاع متبرکه برام آسان نبود ولی من هم تعهداتی به میهن اسلامیم به رهبرم و به مردمم دارم که اون همانا حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و خودش کم از طواف کعبه نیست ، در کنار کعبه برای سلامتی رهبرم ، برای شادی روح پدر و برادر شهیدم ، برای سلامتی همه ی مسلمین جهان و وحدتشون دعا کردم ، همچنین در جوار کعبه برای توهه جاهل و گمراه هم دعا کردم و از خدا خواستم یا اصلاحت کنه یا اگه اصلاح نشدی جونتو برداره ، نه اینکه با تو عداوتی داشته باشم ، برای اینکه بیشتر از این به بار گناهانت افزوده نشه . من نمی دونم ملت مسلمان ایران اگه این رهبر رو نداشتن چه می کردن ، ایشون همون طوری که بسیار مومن و معتقد هستند بسیار هم باهوش و زیرک هستند که تونستن توطئه های استکبار جهانی رو خنثی کنن و عین کوه و یک تنه در برابر دشمنان قسم خورده ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند و خم به ابرو نمی آورند . خدا حفظشون کنه انشاالله .

  6. Winston says:

    همین مولا جماعت هست که ریده به وضع مملکت

  7. Winston says:

    manzoor az khosusi sazi in hast ke hame chio bedan be sepahia

اخبار و مطالب خواندنی