Sep 04 2002

حقیقت تلخ است میگویید نه!

نوشته:     :::       Comments Off on حقیقت تلخ است میگویید نه!

حقیقت تلخ است
میگویید نه! از زبان سعدی بشنوید. نقل است که سعدی را زنی در بازا پرسید، چرا میگویی که حقیقت تلخ است!؟ من گمان نمیکنم. سعدی با قسم و آیه گفت که خانم جان باوربفرمایید حقیقت تلخ است. زن گفت، حقیقتی بگو تا من قضاوت کنم. سعدی باز ممانعت کرد، زن اصرار، آخر العمر سعدی گفت:”خانم لای پای شما کس است” زن کشیده ای به صورت سعدی زد، سعدی پاسخ داد:” نگفتم حقیقت تلخ است”.
در این بیست و اندی سال که در نروژ زندگی کرده ام شاهد آمدن پناهندگان “سیاسی!” به تعداد زیاد از ایران بوده ام . آن اوایل بخودم میگفتم چه موقعیتی! این همه پناهنده سیاسی!؟ این نروژ را تبدیل خواهیم کرد به مرکز مبارزه با خمینیسم. افسوس که هر چه زمان میگذرد بیشتر به این موضوع پی میبرم که شاید بتوان گفت از این 10 هزار و اندی ایرانی که در نروژ زندگی میکنند 100 تا 150 نفرشان واقعآ سیاسی باشند و بقیه برای امرار معاش به نروژ پناهنده شده اند. گرچه همگی ناله سرمیدهند و شکایت میکنند از این رژیم، ولی همینکه بنا برین شد که کاری بکنند یکدفه فقط 50 تا 60 نفر را درمیدان کارزار میبینی، انگاری همگی مرگ موش خوردند و همگی یک شبه مردند. این را مینویسم تا پاسخ آنهایی را بدهم که به من اعتراض میکنند که چرا میگویم که عده ای وبلاگ نویس هیچگونه فعالیتی برای پیشبرد امور سیاسی نمیکنند. این کلمه ی سیاسی را زیاد جدی نگیرید، منظور از سیاسی چیزی نیست جز حق طلبی، یعنی اینکه اگر دیدی کسی حق تو و دیگران را میخورد ساکت ننشین، وگرنه هیچکس این انتظار را از عامه مردم ندارد که همگی سیاسی بشوند و به سیاست خانه بروند.
چگونه میتوان این همه جوان را به حرکت در آورد!؟ آیا راه بهتری بجز چسناله های حُسن آقایی سراغ دارید!؟ باور بفرمایید برای یک مملکت به این جوانی(ازنظر متوسط سن جمعیت) ننگ است اگر درصد علاقمندان به وبلاگهای پرنو بیشتر از وب لاگهای سیاسی باشد، در جوامع پیشرفته این جوانان هستند که بیشتر به خیابانها می آیند و ابراز وجود میکنند یا اعتراض های اجتمایی را هدایت میکنند. گرچه میدانم فردا عده ای دوبار پاسخ خواهند داد که در ایران آخوندزده پرنوگرافی هم یک نوع مبارزه ی سیاسی است.
این جمله را از امید قرض میگیرم چون به آن اعتقاد دارم”«کسی که سکوت می‌کند از جلادان و سانسورچیان است که حمایت می‌کند.»؟ پس باید کاری کرد… “.
آیا قبول دارید این جمله امید را؟ اگر نه پس باید بگویم که مبانی اخلاقی ما باهم تفاوت فراوان دارد.
حق طلبی گناه نیست بلکه یک افتخار است.
پیروز باشید.

نوشته: در ساعت: 1:22 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on حقیقت تلخ است میگویید نه!  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی