Oct 04 2010

فروپاشی اقتصادی

نوشته:     :::       11 پیام

احمدی‌مقدم رئیس پلیس کشور فرموده‌اند:
با فشارهای اقتصادی قصد دارند، شرایط کشور را به نقطه‌ای بکشانند که آشوب، اغتشاش، ناآرامی و نافرمانی مدنی را به دنبال داشته باشد [شفاف]
فروپاشی اقتصادی حکومت آخوندی اتفاقی نیست که همین یکی دو هفته پیش شروع شده باشد، این نابسامانی و از هم گسیختگی اقتصادی سالهاست که ادامه داشته و تا سرنگونی رژیم هم ادامه خواهد داشت. اتفاقا این روند از روزی که خمینی سکان کشور را بدست گرفت شروع شد. یادتان نیست خمینی در باره اقتصاد چه گفت!؟ ایشان همان اوائل انقلاب فرمودند: “اقتصاد مال خَرَه”! حکومتی که رهبر انقلابش عقیده دارد “اقتصاد مال خَرَه” اقتصادش چیزی بیشتر از یک اقتصاد خرکی نخواهد شد!
رژیم رانت محور آخوندی از روزی که به قدرت رسید، دست باندهای مافیایی را در کنترل شریان‌های اقتصادی باز گذاشت، حالا نیروی مافیایی چنان ریشه دوانده که به هیچ روشی نمی‌توان جلو آنرا گرفت. وقتی کروبی رئیس مجلس ششم از تریبون مجلس خبر از وجود 33 اسكله غیرمجاز قاچاق و بدون کنترل در کشور می‌دهد (منبع سایت مصلحت نطام)، نمی‌توان حرف داروغه مملکت را جدی گرفت وقتی که مدعی می شود شرایط نابسامان اقتصادی از خارج سرچشمه می‌گیرد. خیر قربان این روند نابسامانی اقتصادی از روز تولد جمهوری اسلامی شروع شده و یقینا تا روز سرنگونی آن هم ادامه خواهد داشت و نیروهای خودی و درونی هم مسبب این فروپاشی اقتصادی هستند، فرافکنی هم دردی از دردهای شما دوا نمی‌کند.
نگارنده در همین وبلاگ بارها به مشکلات اقتصادی اشاره کرده‌ام و در همین رابطه بارها نوشته‌ام که روزی ثمره این اقتصاد خرکی چیزی جز قیام کور مردم گرسنه نخواهد بود، باور ندارید بگردید در همین وبلاگ حداقل بیست بار به این موضوع اشاره شده است. قیام گرسنگان چیزی نیست که بتوان با سرکوب جلو آنرا گرفت. آقای احمدی مقدم خود را برای روز قیام آماده کنید که به آغاز این قیام زمان زیادی باقی نمانده!
اشتباه‌های حکومت گران در زمینه اقتصادی چنان فاحش و گسترده بوده که اگر بعد از این همه اشتباه باز هم اقتصاد ایران پا برجا می‌ماند باید به معجزه اعتقاد پیدا می‌کردیم. حالا هم مگر اینکه به معجزه اعتقاد داشته باشیم اگر به نجات کشور امید ببنیدم. مشکلات اقتصادی چنان گسترده و ریشه‌ای شده‌اند که هیچ نوع جراحی در کوتاه مدت قادر به نجات اقتصاد کشور از حالت انفجاری نخواهد بود.
از همه بدتر این دولت عوام فریب مهر ورز اخیر است. نگاهی کوتاه و گذرا به سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی نژاد از روزی که به قدرت رسید به ما نشان می‌دهد که بطور سیستماتیک از روز اول دولت با دستان خود مراکز تولیدی را نابود کرده و در عوض با گشاده دستی، دست تجار وارد کننده اجناس بنجل چینی را باز گذاشته و تسریع بخشیده. با افزایش بی رویه واردات از دولت های دوست(!) مثل چین و روسیه باعث شده که شرکت‌های تولیدی داخلی به مرور زمان از گردونه رقابت خارج شده و کم کم جای خود را به واردات جنس‌های چینی و روسی بدهند. از همه بدتر اینکه با پایین نگاه داشتن مصنوعی نرخ ارز و ایجاد یک نوع سوبسید مصنوعی برای اقلام وارداتی، شرایط را برای یک اقتصاد وارداتی مافیایی مستعد و مهیا کرده‌اند.
یکی دو مطلب در همین زمینه:
2 سال پیش: اقتصاد امام زمانی!
4 سال پیش: پیام یک هموطن

نوشته: در ساعت: 7:33 am در بخش: اقتصادی

11 پیام  |           

11 پیام به “فروپاشی اقتصادی”

  1. ... says:

    بیماری اقتصادی ایران سال هاست ک اتفاق افتاده ولی تنها پدیده ای که موقتا مانع از فروپاشی کامل اقتصاد شده: صادرات نفت خامه
    موقتا می تونه اقتصاد ایران رو تسکین بده ولی این هم با سیاست های وحشتناک دولت نهم و دهم + تحریم های شدید تر دیگه جوابگو نیست و معلوم نیست چطور میخوان اوضاع رو جمع کنند مگه اینکه امام زمانشون به دادشون برسه که حتی اگه وجود خارجی هم داشته باشه او هم از شر اینها خودش رو نشون نمیده !!

  2. این سیستم بی حساب کتاب اقتصادی آخرش با کله شدن نظام همراه میشه. ولی باید قبول کنیم تحریم های اخیر آمریکا خیلی تو تسریع این روند موثر بوده. شاید هم هدف امریکا این بوده که یک قشری از مردم دیگه چیزی برای از دست دادن نداشته باشن و جدا بشن و جلوی سیستم وایستن؟! نمیدونم

  3. shiva says:

    من هر وقت نوشته هاتو میخونم کلی حرص میخورم که نمیتونی مساله به این سادگی رو درک کنی . بابا صد دفعه گفتم هزار بارم میگم . احمدی نژاد مهره آمریکاست . خودش آورده خودش هم حمایتش کرده و داره میکنه و تو اگه بدونی چقدر از همین بزمجه نون میخوره آمریکا مخت سوت میکشه !برات مثال میزنم :
    گوباچف وقتی روی کار اومد دقیقن کارهای احمدی نژآد رو انجام داد اصلاحاتی مثل گلاسنوست و پروستوریکا ! همین اصلاحات باعث ضعیف شدن حزب کمونیست و فروپاشی شوروی شد . 10 سال بعد غربی ها اعتراف کردن که با ضعیف کردن اقتصاد شوروی اونو متلاشی کردن بدون خونریزی !
    ایران هم از وقتی محمود گدا اومد , جهموری اسهالی رو ضعیف کرد . تمام نخبه های انقلاب و بانیان انقلاب رو گوشه روند و یا نابود کرد و دلخور از خودش . از خانواده شهدا بگیر تا سپاهی های قدیمی و آخوندها و …
    اقدام بسیار موثر احمدی نژآد انگشت گذاشتن روی مذهب بود . چیزی که 1400 سال باعث شده بود تمامی حکومت های ایران زیر سیطره مذهب یا به چالش کشیده بشن یا سرنکون بشن . این اشتباه تاریخی رو احمدی نژآد تکرار نکرد و با مذهب جلو اومد ولی تیشه به ریشه مذهب زد . ساده لوح هستی اگه فکر کنی محمود و دار و دسته ش از حماقت و نفهمی دارن اینکارها رو میکنن !
    صدام هم مهره آمریکا بود . مهره ای که مرگ بر آمریکا داد موشک به اسرائیل پرت کرد و با آمریکا جنگ هم کرد و در نهایت وقتی عراق رو ضعیف و ویرانه کرد دادش به آمریکا . خیلی ساده و راحت . نخبگان عراقی رو غربی ها جذب کردن , مردم نفهمش رو انداختن جون هم تا همدیگه رو بکشن و عراق یکدست بشه و چیزی که باقی مونده مردمی باشن الینه شده و ذلیل و کشوری که از نو باید آباد بشه اونطور که دیگران میخوان .
    حالا بر گردیم به ایران . ایران وضعش طوریه که نصف جمعیتش نخاله هستن , کل کشور ویرانه هست و باید از ریشه باز سازی بشه . اینم امکان نداره بجز اینکه جنگ بشه کل شهرها خراب و با خاک یکی بشن تا از نو روی اصول ساخته بشه . آمریکا هم داره به اونجا میرسونه طوری که خودش یک دور شخم بزنه باقیشو ملت همدیگه رو بکشن و بعد که تموم شد و چیزی نموند بیاد و از پایه بسازه و دولت مورد نظر خودشو بذاره و تموم !
    این بحث ها بجه بازیه میکنی !

  4. shiva says:

    باقیش یادم رفت ! 120 میلیارد دلار سلاح به امارات و عربستان داره میفروشه . از سال 1990 که جنگ خلیج شروع شد تا امرزو داره به اونا سلاخ میده . سلاح ها هم عمر مفید دارن و نیاز به پشتیبانی دارن . بعد از دو تا 4 سال از رده خارج میشن باید نوسازی بشه , تجهیزات و لوازم یدگی میخوان کارشناس فنی میخوان همه اینا هزینه داره سوای هزینه خریدشون . بازار به این مفتی دست آمریکاست با لولویی به اسم ایران .
    همین مردک حروم زاده کاکا سیاه اوباما , روزی که تو بی بی سی باهاش صحبت کردن و از دموکراسی بهش گفتن یک کلمه حرف نزد و بعد که گزارش پخش شد و بردنش پیشش توی کاخ سفید که مردم ایران شاکی شدن چرا حرفی نزدی , چند روز بعدش 8 تا از این حروم زاده ها رو تحریم مرد که بخوره تو فرق سرش . کدوم اونها رفتن به آمریکا و یا کدوم اونها پول توی خارج از ایران دارن که اگر هم دارن به اسم کسان دیگه ای هست مثل پول های صدام که همه به حساب بچه ها و خواهر و فامیل هاش واریز شده بود و الانم اونا دارن نوش جان میکنن !
    نه آمریکا نه هیج خر دیگه ای دلش واسه مردم ایران نسوخته که بیاد ازشون حمایت کنه . روسیه و انگلیس و .. استعمارگرا ن قدیمی فرقشون با آمریکا این بود که اونها میاومدن چپاول میکردن و ورانه هم میکردن ولی آمریکا جپاول میکنه ولی آباد هم میکنه که مردم رو خر کنه ! تنها فرقشون همینه . اصل یکی هست ! وگرنه تو فکر میکنی کاری داشت اینها از روز اول اینا رو بذارن کنار ؟ 30 ساله دارن با اینا بازی میکنن . تازه یک ساله تحریم ها رو سفت کردن ؟ خیلی باید خر و نفهم باشین که فکر کنیم اونا دارن به ما کمک میکنن تا دموکراسی رو پیاده کنیم . اصلن اگه دموکراسی تو ایران برپا بشه که نون همون ها آجر میشه . دموکراسی فقط تو کشور خودشونه و بس ! چین رو همین ها به قدرت رسوندن که بشه براشون مرکز تهیه قطعات ارزون لوازمشون . روسیه رو خودشون دوباره بازسازی کردن . همین اروپا رو زمان جنگ دوم وقتی با خاک یکی شد آمریکا بازسازی کرد . همه چی دست اونه بعد بیاد مثلن رو دست بخوره از اینا ها یا دیگران ؟ چین که اینقدر اشکل میکنه یک روز آمریکا بازارش رو روی صادرات چین ببنده , کل چین فرو میریزه . روسیه یک روز آمریکا بهش کمک نرسونه متلاشی میشه !
    میبینی چه قشنگ تا ایران میاد جون بگیره نفت رو ارزون میکنن و با دلار بازی میکنن و طلا ؟ مثل آب خوردن میتونن یک روزه نظام ایران رو سرنگون کنن ولی چرا بکنن وقتی با وجود ایران میتونن این همه کاسبی کنن ؟ ویتنام و کره فکر میکنی برای آمریکا ضرر داشت ؟ بهترین سود رو برد . سلاح های مدرن ساخته شده بعد ز جنگ دوم رو تست کرد و دیدی یهو چه چیزهایی ساخت . توی عراق هم همینطور . چرا حزب الله رو بر نمیدارن . براشون مثل پاک کردن کونشون میمونه برداشت پشم الله . ولی ازش کلی دارن سود میکنن . اسرائیل وفلسطین سلح کنن ایران جه بهانه ای داره واسه گوز گوز کردن ؟ عرب ها اونوقت چرا باید فکرشون آسوده باشه و شب راحت بخوابن که اونوقت دلارهای باد آوردشون رو خرج چیزهای مهم تری بکنن ؟ سر همه باید نوعی گرم باشه . خوراک تولید میکنن برای همه . ایران بدون اونها معنی نداره . خاور میانه بدون ایران خیلی سوت و کوره .
    تازه باید خیلی خوش بین باشی که بزودی جنگ جهانی سومی رخ نده . دنیا اقتصادش آشفته شده و داره متلاشی میشه . همه کشورها . دقیقن وضعیت مثل زمان جنگ جهانی اول هست . باید دوباره جمعیت دنیا نرمال و کم بشه , همه چی نابود بشه تا اقتصاد حرکت کنه و رشد کنه جهان . در نهایت باید طوری بشه ک ه یک دولت در جهان وجود داشته باشه . یه زمان صحبت از خاور میانه بزرگ بود ولی روزی میرسه که یک قدرت در جهان هست و تمام کشورها تبدیل به ایالت های اون قدرت میشن ! قدرت جهانی برتر ….

  5. ذلیل بشی شیوا من فکر کردم تو رو هم گرفتن مدتی بود نبودی!؟ کدوم جهنم دره‌ای قایم شده بودی!؟ فکر کردم شاید هم از عشق حسین درخشان دق کردی!

  6. برای شیوا says:

    من اصلا اعتقاد ندارم تئوری توطئه شیوا خانم رو مبنی بر اینکه آمریکا برنامه ریخته و در نظام اسلامی ایران مهره ای بنام احمدی نژاد رو رئیس جمهور کرده!!
    ببخشید پس این همه نهاد های امنیتی اطلاعاتی از سپاه پاسداران تا دستگاه خامنه ای و… هیچیک نفهمیدن که این طرف مهره آمریکاست و فقط شیوا خانم کشف کرده !!
    در اینکه احمدی نژاد و دار و دسته اش کشور رو به سقوط کشیدن شکی نیست ولی این ناشی از عدم سیستم شایسته سالار حکومته که بدترین مهره ها به مدارج عالی سیاسی می رسن و ربطی به آمریکا نداره

  7. برای شیوا says:

    این جمله دیگه شاهکاره تحلیل !!!!!!:
    “اینم امکان نداره بجز اینکه جنگ بشه کل شهرها خراب و با خاک یکی بشن تا از نو روی اصول ساخته بشه”
    مگه ایران، زمین کشاورزیه که باید شخمش زد؟!!
    این چه جفنگیاتی که می فرمایید ؟ ببخشید اصلا می دونید معنی جنگ چیه ؟ شما در خارج از مملکت نشستی و آسوده نسخه جنگ تجویز میکنی؟
    کدوم کشور با جنگ روی آرامش دیده که شما می فرمایید برای ابادانی مملکت باید اول جنگ بشه ؟!!!
    خسن آقا من به وبلاگ شیما یا شیوا شک دارم اساسی !! شاید هم طی این چند وقتی که شما میگید مفقود شده تشریف بردن نزد دوستانشون در ایران با مشایی گپ و گفتی داشتن
    به قول آخوندا: الله اعلم

  8. kia says:

    خسن اقا جان اینها هرچی میشه میگویند سرچشمه از غرب است فهم و شعور ندارند که بفهمند این حرف را مردم دیگر قبول نمیکنند شاید یک زمانی این حرفها را اکثریت مردم کم سواد ایران قبول میکردند ولی الان ان مردم دیگر با شکم خالی خدا و پیغمبر را هم دیگر قبول ندارند سردار احمدی‌ مقدم با این حرفها دل خودشو خوش میکنه که بتواند شبها لااقل ٢ ساعتی خوابی ارام داشته باشد و هی به این فکر نکند که مردم بریزند خودش و خانواده را تیکه تیکه بکنند تازه هنور این جریان یارانها را به اجراح نگذاشته اند بگذار ان را به اجراح بگذارند ببین مردم چکار خواهند کرد مردمی که ممکن است تمام حقوق خود را برای فقط پرداخت برق و اب ماهانه خرج کنند تازه فیلم اصلی هنوز شروع نشده ان زمان فرا خواهید رسید که اخوند امامه زیر بقل گرفته دارد فرار میکند و مردم بدنبالش که بگیرند در خیابان دارش بزنند و ما اینجا این صحنه ها را ببینیم و بخندیم به اخوند و اسلام و امام زمانش ٣٢ به ما خندیدن و هر کاری که خواستند با ما کردند کمی صبر لازم است تاریخ کار خود را با دیکتاتورر خواهد کرد

  9. kia says:

    خسن اقا جان اینها هرچی میشه میگویند سرچشمه از غرب است فهم و شعور ندارند که بفهمند این حرف را مردم دیگر قبول نمیکنند شاید یک زمانی این حرفها را اکثریت مردم کم سواد ایران قبول میکردند ولی الان ان مردم دیگر با شکم خالی خدا و پیغمبر را هم دیگر قبول ندارند سردار احمدی‌ مقدم با این حرفها دل خودشو خوش میکنه که بتواند شبها لااقل ٢ ساعتی خوابی ارام داشته باشد و هی به این فکر نکند که مردم بریزند خودش و خانواده را تیکه تیکه بکنند تازه هنور این جریان یارانها را به اجراح نگذاشته اند بگذار ان را به اجراح بگذارند ببین مردم چکار خواهند کرد مردمی که ممکن است تمام حقوق خود را برای فقط پرداخت برق و اب ماهانه خرج کنند تازه فیلم اصلی هنوز شروع نشده ان زمان فرا خواهید رسید که اخوند امامه زیر بقل گرفته دارد فرار میکند و مردم بدنبالش که بگیرند در خیابان دارش بزنند و ما اینجا این صحنه ها را ببینیم و بخندیم به اخوند و اسلام و امام زمانش ٣٢ به ما خندیدن و هر کاری که خواستند با ما کردند کمی صبر لازم است تاریخ کار خود را با دیکتاتورر خواهد کرد

  10. shiva says:

    من جایی نبودم ولی به دلایلی وبلاگ نمینویسم فعلن . برات خصوصی دلیلش رو میفرستم که البته نه ترس هست نه هیچی و فقط جنبه مالی داره :)))
    اگه سپاه و طرفداری دیگه رو نگاهی بندازیم متوجه میشیم که همه چیز اونها مجزا شده . خامنه ای و دار و دسته ش ربطی به سپاه ندارن . احمدی نژآد و دار و دسته ش نیمی از سپاه تغذیه میشن و نیم دیگه سپاه مخالف اونها هستن برای همین رشد اونها آهنگ کندی داره . در واقع میخوام بگم توی تمام ارکان حکومت چند دستگی ایجاد شده و چون طرفین از نظر طرفدار برابر هستن برای همین حرکت مستقلی نتونسته چندان جلو بره و سرعت بگیره . همونقدر که طرفدارهای احمدی نژآد قدرت دارن همون اندازه هم طرفدارهای خامنه ای . و همون اندازه هم رفسنجانی . درسته در ظاهر کاری نمیکنه ولی با پول و عوامل مخفی خودش آش رو شور میکنه و اونها رو میندازه تو جون هم . خیلی باید ساده لوح باشیم که فکر کنیم رفسنجانی رفته کنار یا موسوی پشم شده . هر کدوم اینها اگه دهن باز کنن و اعترافاتی بکنن , نظام زیر و رو میشه از بس که جنایت و کثافت درونشون وجود داشته . یادتون نره که سپاه به موسوی هشدار داد اگه در مورد جنگ صراحت بیشتری به خرج بده عواقب از میان برداشتنش رو میپذیریم . یعنی اینقدر براشون لو رفتن بعضی مسائل اهمیت داره که حاضرن حتا شورش بشه ولی اون خفه بشه !
    حالا همه میدونن و بهتر از ما هم میدونن که احمدی نژآد کی هست و داره چیکار میکنه ولی چون پشتش قدرت هست کسی نمیتونه کاری انجام بده . یه مثال ساده اینکه بادیگاردهای تمام مقامات نظام رو سپاه تامین میکنه حتا موسوی و اون لر مشنگ , کروبی رو ! این یعنی چی ؟ یعنی هر زمان بخواد با همون ها ترورشون میکنه مثل آب خوردن . حالا کی جرات داره حرف بزنه ؟ این تازه خیلی ساده بود و خیلی عمیق تره . توی عراق هم حزب بعث مگه پشت صدام نبود ؟ مگه وقتی آمریکا عراق رو گرفت همین بعثی ها اعتراض نکردن که چرا صدام عراق رو تسلیم کرد و فرار کرد ؟ معلوم بود توی حزب بعث هم دو دستگی وجود داشت . حزب بعث همون مثل سپاه خود ماست . و چقدر آدم هم توی همین حزب کشته شدن از مخالفان صدام ؟
    منظور من مگه هلهله و شادی کردن برای نابودی و شخم زدن ایران با جنگ بود ؟ دیوانه ای اگه اینطور برداشت کردی . منظور من این بود که این سیاست آمریکاست . تسخیر کشوری با 70 میلیون نفر و حکومت کردن بر اونها ساده تره یا 30 میلیون نفر ؟ گیریم که ایران رو هم گرفت شکم این همه آدم فقیر و بی کار رو چطور میخواد سیر کنه ؟ اصلن یکی از دلایلی که آمریکا بعد از جنگ خلیج صدام رو نگهداشت همین بود . خیلی از عراقی ها مهاجرت کردن خیلی هاشون مردن خیلی ها رو صدام کشت و باقی هم بعد از ده سال توی همین چند سال به لقا الله پرتاب شدن . خود عراق هم جمعیتی نداشت در مقابل ایران ! بیشترش هم بیابون بود . یا همینطور افغانستان . شماها باید سیاست های کلان و آینده نگرانه رو ببینین نه کوتاه مدت و چیزهایی که مشخصه . اینها میان 20 سال قبل برنامه ریزی و کار میکنن تا 40 سال بعد برداشت داشته باشن و مثل ما احمق نیستن که امروز باشه و فردا تموم بشه ! با همین ایران , دهن روسیه رو سرویس کرد با همین ایران عرب ها رو سر کیسه کرد . فقط شماها همین تجریم های آبکی آمریکا در سالهای قبل رو حساب کنین . توی ایران هر جنسی بخوای پیدا میشه از یخچال ساید بای ساید آمریکایی بگیر تا لپ تاپ اپل و گوشی آیفون و داروهای آمریکایی . بابا من ویتامین خریدم برای پسرم , مارک آمریکایی ساخت آمریکا پشتش برچسب زده به سفارش شرکت فلان . این آخه شد تحریم ؟؟؟؟؟؟؟ حالا این چطوری عمل میکنه ؟ تاجر میره جنس رو از آمریکا میخره میاره دوبی یا جاهای دیگه , اونجا بارنامه رو عوض میکنه یه چیزی اضافه تر هم میده بار رو میاره ایران ایران هم یه من میکشه روش پخش میکنه . ولی با همه اینها قیمت لپ تاپ اپل تو ایران از آمریکا ارزون تره جلل الخالق ! آمریکا که سودشو میکنه , کشورای دیگه هم سود میبرن . خب چه چیزی بهتر از اینکه تحریم بکنن و هم جنس بفروشن و هم منافع جلب کنن ؟ در کل در طول زمان کشوری رو ضعیف کردن خیلی ساده تره تا اینکه یهو کشوری قوی رو تسخیر کردن . توی جنگ اول عراق , آمریکا کلی تلفات داشت در عراق ولی دفعه دوم چند ده نفر تلفات داشت برای گرفتن عراق . ایران هم همینطوره . الان همه چیز دست سپاه هست . پول داره قدرت هم داره . حالا باید ضعیف بشه . وقتی کشور فقیر میشه اونها باید پول تزریق کنن به جامعه . کمک هاشون به فلسطین و خماس قطع میشه و یا کم میشه چطور که میبینیم خماس اعلام میکنه ما خاضریم بدون پیش شرط با آمریکا مذاکره کنیم . ولی دیروز میگفت محاله !! یعنی پول نرسیده . خزب الله هم میبینیم که نسبت به ایران داره دم میتکونه یعنی کمک ها کم شدن ! شرکت های سپاه هم داره همینطور جمع و جورتر میشه در داخل ایران . و به جایی میرسه که اونقدر ضعیف میشه که فقط قدرت نظامی براش میمونه . در واقع تمام این حامیان حکومت تنها یک مشت گدا گشنه ساندیسی هستن که وقتی پول میگیرن میان تو میدون وقتی پول اونها هم قطع بشه ریششون رو میتراشن و میشن من و شما ! حالا وقتی اینجا میرسیم , یه حمله برق آسا و از بین بردن پایگاههای نظامی و در نهایت شورش مردم و فروپاشی . به همین سادگی .
    یا از نگاه خوش بینانه تر . فروپاشی اقتصادی که خودت هم اشاره کردی . فقط دوست دارم توی شهر قدم بزنین و مغازه ها رو ببینین . نه طلا فروشی یا مبل فروشی و … ! بقالی . قصابی . میوه فروشی . همه اینها تا 5 ماه قبل شلوغ بودن ولی الان مردم اونقدر درآمدشون کمه و اونقدر محتاط شدن که نمیرن خرید از اینا بکنن . برین میدون های تره بار ببینین چه خبره . قیامت . صف تخم مرغ یک کیلومتر مرغ های یخ زده بو گندو دو کیلومتر . مردم ندارن . بقالی ها هیچ وقت ورشکست نمیشدن ولی الان دارن میشن . میوه فروش ها دارن میبندن مغازه هاشون رو . بازار تهران وقتی قدم میزنی دیگه زیر دست و پا له نمیشی . چون جمعیتی وجود نداره و کسی دیگه بازار هم نمیره . و بعد هم این جریان برداشتن سوبسید ها اتفاق بیافته . ساده ترین حالتش اینه که مردم دو ماه به زور میدن ماه سوم پرداخت نمیکنن چون دیگه پولی وجود نداره . خیلی ها همون بار اول رداخت نمیکنن همون اتفاقی که در شمال افتاده . هنوز که هنوزه کسانی که قبض بالا اومده براشون پول ندادن . طوری شد که وزارت نیرو گفت ما قسط بندی میکنیم بیایین بدین ولی بازم ندادن چون ندارن ! نره میگی بدوش ؟ خیلی خنده داره . دولت قراره در بهترین وضعیت ماهی 20 تومن به خانواده ها بده , ولی مثلن فقط یک فقره پول برق که میاد , 40 هزار تومن افزایش قیمت داره یعنی همون 20 تومن که بر میگرده به دولت هیچی , یه 20 تومن هم باید اضافه از جیب بدی . این تازه برق . گاز تلفن آب مالیات و نوسازی و هزار و یک چیز دیگه هم دنبالش و تورم و ……
    در واقع الان احمدی نژآد و تیمش جایی رسیدن که نه راه پس دارن نه پیش . پس بکشن , مردم سوارشون میشن پیش برن بازم مردم سوارشون میشن . وسط هم نمیتونن بمونن و موندن چیکار باید کرد . برای همینه که میگم احمدی نژآد مهره ست و فقط اومد تا فروپاشی کنه . کی تو این 30 ساله رو حرف رهبر حرف زده ؟ وقتی خامنه ای میگه مشایی نباشه , تخمش هم حساب نمیکنه و حتا مقام بالاتر میده بهش . پس مشخصه که اختلاف هست و چیزی فراتر . برای همینه که من کلن کشیدم کنار از وبلاگ نویسی چون ارزش نداشت بخاطرش سرمو به باد بدم . برای چی ؟ مثل ملا حسین درخشان مشنگ ؟ یا جوون های بیگناهی که کشته شدن ؟ برای هیچ و پوج ؟ اونهم برای این مردم بی چشم و رو ؟ یا برای اون رهبران سبز لجنی ؟ که شورتشونم نمیتونن نگه دارن . گاهی حتا فکر میکنم اونها هم توی این بازی دست دارن ! و میخواستن یه جوری جو سازی کنن و فقط کمی جریان از دستشون در رفت و اگر هم حرکتی نکردن برای همین بود که انتظار این خیزش رو نداشتن وگرنه اگه یه آدم درست و حسابی پیدا میشد سر دو روز بساط اینها رو جمع کرده بود . هیمن ها مردم رو به کشتن دادن و این جنایت ها رو آفریدن . اون زهرا خر نوردی که خودش توی الزهرا زنی رو بدون چادر راه نمیداد یا اون موسوی ترک خری که میگفت دانشگاه باید جدا باشه و شعارهای انقلابی سر میداد . همه اینها دستشون توی یه کاسه ست و یه گهی هستن . کروبی رو توی مناظره چطور احمدی نژاد سنگ روی یخ کرد ؟ اگه آدم سال و پاکی بود , چراباید از کمیته امداد پول برداشت میکرد ؟ و اصلن چرا باید نیاوران خونه نشین بود خونه میلیاردی ؟ از کجا اومد این ثروت ها ؟ همین موسوی کپی برابر اصل احمدی نژآد بود که خمینی جلوش در میاومد .ولی حافظه تاریخی مردم ما خیلی کنده و خراب . یا همین مجلس فرمایشی . احمدی نژآد میخواد حذفش کنه ولی خیلی ها نمیذارن . یعنی چند دستگی ! تازه مجلسی که یک دست هست و بازم اونم کمه براشون و مزاحم .
    خلاصه خیلی اتفاقات قراره رخ بده و خوشحالم که ایران نیستم هر چند اینجا هم آش دهن سوزی نیست . بالا رفتن سن بازنشستگی , حذف کردن کمک به بیمه ها و یا پناهنده ها و … عملن دنیا ریخته به هم . اگه جنگی اتفاق بیافته حدس میزنم جنگی باشه همه گیر . در ایران هم یا همه چی خوب پیش میره یا یک جنگ داخلی تمام عیار همراه با جنگ خارجی اتفاق می افته صد مرتبه بدتر از عراق و افغانستان . یعنی اگه فروپاشی بخواد صورت بگیره حتمن چنین چیزهایی رو شاهدش هستیم . همین حالا جنوب شهری ها به بالا شهری ها به چشم دشمن نگاه میکنن . جرات داری تنها اونطرف ها برو و ببین باهات چه رفتاری دارن و چطور نگاهت میکنن وای به اینکه قانون نباشه . زنده زنده مردم همدیگه رو میخورن . مخصوصن که الان مردم فهمیدم که زبون مسالمت آمیز اثری نداره . اینبار باید شاهد یک نبرد تمام عیار باشیم ! خود حکومت هم اینو میدونه که دور مراکز مهم دژ درست میکنه .
    آمریکا این دفعه ساده ترین راه رو انتخاب کرده . فروپاشی اقتصادی . خیلی ساده و راحت . میپاشه , مردم میریزن همدیگه رو لت و پار میکنن . غرب به دستور سازمان ملل و نیروهای حافظ صلح وارد میشه و تمام !

  11. دامون says:

    وقتی یک بی شعور مثل دلغک، میره پشت تریبون سازمان ملل و با وقاحت میگه هیتلر آدم کش نبوده و این ها همه داستان و افسانه است، یا اینکه همجنس باز فقط تو کشور های غربی پیدا میشه
    دیگه کسی نمیخواهد برود خر از قبرس بیاورد یا اینکه نیرو برای متلاشی کردن و از میان برداشتن مردم معترض به تاراج بردن اموال باقی مانده ء کشور بفرستد.
    برایش حتی توپ و تانگ زد اقتشاش هم میفرستند چرا نه
    مگر اینکه معجزه بشه خسن آقا، هر وقت بهش فکر میکنی احساس میکنی همه کشتیات قرغ شده
    دامون

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی