Nov 15 2002

چگونه وبلاگ خود را ایمن

نوشته:     :::       Comments Off on چگونه وبلاگ خود را ایمن

چگونه وبلاگ خود را ایمن کنیم
این مطلب را من بایستی همون اوایلی که عده‌ای رو هک کردن می‌نوشتم ولی بخاطر حجم زیاد مطالبی که می‌نویسم و کمی هم تنبلی واقعآ وقتش را نکردمُ ولی امروز دیگر نباید این کار را به فردا واگذاشت.
کنجکاو در کامنتی نوشته بود این اشخاص را نباید هکر نام گذاشت من با او کاملآ موافقم چون بگمانم اینها فقط چهارتا روش یادگرفته‌اند حالا یا از اربابان‌شان که بهشان آموزش داده‌اند یا خودشان توی اینترنت این‌طرف و آن‌طرف اطلاعات جمع کرده‌اند و قادر شده‌اند که از آسانی حروف رمز وبلاگ‌نویس‌ها استفاده کرده و وارد شوند. و این اشخاص را فقط میتوان دزد نامید چون حرف رمز کسی را دزدیدن هنر نمی‌خواهد. برگردم به سراغ اصل مطلب.
برای درست کردن یک وبلاگ ایمن به چند نکته بایستی توجه کرد، اینهارا برای آسان تر شدن بصورت ساده می‌نویسم تا برای همه قابل اجرا باشد.
۱. داشتن ۲ آدرس میل یاهو یا هات‌میل :
یکی از آدرسها برای قراردادن روی وبلاگ و دیگری برای رابطه با blogger.com درنظر گرفته شده. این کار خیلی مهم است، چون همانطور که قبلآ هم گفته‌ام، اگر میل شما هک شود برای بدست آوردن Password بلاگر، کافی است که هک کننده به صفحه‌ی بلاگر برود و خود را بجای شما معرفی کند وتقاضای پسورد کند و بلاگر هم پسورد شما را به میلی که شما معرفی کردید ارسال میکند.
۲. User Name و نام وبلاگ نباید یکی باشد:
اینکار باعث می‌شود که کسانی که می‌خواهند به وبلاگ شما دسترسی پیدا کنند مجبور شوند که User Name شمارا هم حدث بزنند و این کار را برای آنها واقعآ مشکل میکند.
۳. از همه مهمتر پسورد شماست این یکی را بایستی دقت کنید که کلمه‌ای قابل حدث زدن نباشد، اکثر کسانی که هک می‌شوند پسوردهایی دارند به اینشکل(۱۲۳ یا ۱۲۳۴۵ یا abcde) یا حتی بعضی ها پسورد و User Name شان یکی است به این‌شکل (hasanagha با پسورد hasanagha) با اینکار شما خود دزد را به منزل دعوت کرده‌اید و در اینصورت حتی پلیس هم به شما خواهد گفت که مقصر خودتان هستید.
حالا برای روشن‌تر شدن موضوع یک وبلاگ را با تمام مشخصات‌ش بطور مثال اینجا توضیح میدهم:
اسم وبلاگ: khaterat.blogspot.com
اسم صاحب: aboli (این همان User Name هست)
حرف رمز: ame35jan (همانطور که میبینید این کلمه هم راحت است برای شما و هم سخت است برای هکر) برای شما راحت است چون اسم عمه‌ی شماست و در ضمن تاریخ مثلآ سال تولد نامبرده وست اسم قرار گرفته. یک حرف رمز به این شکل خشتک هر هکری را پاره می‌کند تا چنین حرف رمزی را بیابد.
میل روی وبلاگ: khaterat@hotmail.com
میل برای مکاتبه با بلاگر: batol@yahoo.com
گمان نمی‌کنم یک همچین وبلاگی را هر بچه‌ی تازه از شیر گرفته شده‌ای که اسم خودش را گذاشته هکر بتواند دسترسی به این وبلاگ پیداکند.
در خاتمه یادآوری میکنم تمام کسانی که حرف رمز ساده دارند همین امروز اقدام به تغییر آن بکنند و همچنین برای شما این امکان نیز وجود دارد تا User name را هم عوض کنید و آن را به چیز دیگر بجز اسم وبلاگ خود تغییر دهید.
برای تغییرات:
۱. وارد صفحه‌ی اصلی بلاگر شوید
۲. دکمه‌ی Team را فشار دهید
۳. در سمت چپ در قسمت Name اسم خود را یک تقه بزنید تا واردشوید
۴. حالا مشخصات خود را می‌بینید. در قسمت راست روی لینک Edit My Profile یک تقه بزنید تا وارد صفحه شوید.
۵. در قسمت Username نام جدید را وارد کنید (این همان اسمی است که شما همراه با پسورد برای ورود به بلاگر استفاده می‌کنید.
۶. در قسمت Email میلی را که می‌خواهید بلاگر با شما مکاتبه کند در اینجا قرار دهید و کنارش قسمت Hide from non-teammates را هم ضربدر بزنید، تا از دید دیگرا مخفی بماند.
۷. در قسمت New Password و Verify پسورد جدید خود را در هر دو قسمت یکسان وارد کنید
نکته مهم فراموش نکنید حتمآ این مشخصات را یک جایی یادداشت کنید که اگر فراموش کردید دوباره آن را بتوانید بخاطر بیاورید.
۸. آخر سر هم دکمه Save profile را یا اگر پشیمان شدید دکمه‌ی Cancel را فشار دهید
فراموش نکنید که بعد از فشار دادن دکمه Save دیگر باید از پسورد و دیگر اطلاعات جدیدی که وارد کردید استفاده کنید.

نوشته: در ساعت: 6:12 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on چگونه وبلاگ خود را ایمن  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی