Mar 02 2003

سخني با هموطنان برونمرزي همگان

نوشته:     :::       Comments Off on سخني با هموطنان برونمرزي همگان

سخني با هموطنان برونمرزي
همگان دانند كه اكثريت شما عزيزان ابتدائي بسيار سخت همراه با اجحاف و بعضاْ تحقير را در خارج از مرزهاي سرزمين پدري داشتيد و نيز دانيم كه با پشتكار و تحملي كه از صفات برجسته ايراني است ، بسياري از اين سختي ها را پشت سر گذاشته ايد و تا حدودي در سرزميني كه رفتيد ريشه دوانديد و درست لب كلام همينجاست ريشه دواندن در سرزميني ديگر بدون بريدن از سرزمين پدري. نه تنها ننگ نباشد كه خود هنر است. در اين مقام هموطنان خارج از مرزهاي ايران ميتوانند بهترين ياريها را به هموطنان درون كشور كنند. با توجه به اينكه در غالب كشورهائي كه شما عزيزان زندگي ميكنيد دستيابي و دسترسي به اطلاعاتي كه در داخل كشور اسير تيغ بيدريغ سانسور ميگردند، شما عزيزان را مو‎ْظف بدين مينمايد كه آخرين تجارب، اخبار و اطلاعات موثق را فراهم نموده و بطريقي در اختيار هموطنان داخل قرار دهيد. تنها چيزي كه ميخواهم در اين مقام خاطر نشان سازم، مبادا كه اين نوع ياري، شما را به اين مفكوره بكشاند كه ايرانيان داخل بايستي كه حتماْ خط از شما گرفته و حتماْ آن كنند كه شما ميگوئيد كه اين خود بنوعي قيموميت جديد بر مردم ايران است. ما ميخواهيم بهم كمك نمائيم و با كار و كوشش سرزميني داشته باشيم كه همگي به آن افتخار نموده و از مزاياي آن در سطح ملي بهره بريم. خود دانيد كه مقام شما عزيزان نزد ايرانيان داخل بسيار بالاست و مردم بر روي شما بگونه اي ديگر حساب ميكنند و اين بار مسئوليت شما را سنگين تر از آني ميكند كه خود پنداريد.
بر اثر فقدان امكانات رشد طبيعي سياسي اجتماعي در ايران طي سده هاي گذشته مردم ايران خوش باورانه و با ديد انتقادي كمتري اظهارات هموطنان مقيم خارج را پذيرفته و ملاك كار قرار ميدهند و اين خود نوعي اعتماد به خوديها ميباشد. همانگونه كه گفتم خوديها ، يعني ما از يكديگريم و در مقابل يكديگر مسئول در غير اينصورت ايفاي نقش اسب تروا را براي ملت خويش ميكنيم.
اگر از عهده كشيدن بار اين مسئوليت بر نميآئيد، مهم نيست بطور بيطرفانه و خالي از ريا با سكوت ما را ياري نمائيد.
زبان بريده به كنجي نشسته صمن بكم به از كسي كه نباشد زبانش اندر حكم.
وگرنه ميتوانيد فرياد ايراني را به گوش جهانيان رسانيده و نيز به دنيا بفهمانيد كه بزرگترين كمكي كه ميتوانند بما بكنند، همانا نكردن كمك (صرفنظر از فني و پزشكي) بما ميباشد و در راْس ايشان اينرا به صاحبان تفنگداران دريائي تفهيم كنيد. بعبارتي مرا به خير تو اميد نيست ، شر مرسان.
خوش نظر

نوشته: در ساعت: 11:32 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on سخني با هموطنان برونمرزي همگان  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی