Apr 12 2003

چرا هرج و مرج! تصاویری

نوشته:     :::       Comments Off on چرا هرج و مرج! تصاویری

چرا هرج و مرج!
تصاویری که از بغداد می‌رسد نشان از آینده‌ای بس خطرناک و نا امید کننده تر از چیزی را نشان میدهد که ملت عراق زیر سلطه صدام انتظارش را می کشید.
چرا این هرج مرج!؟ سوالهایی را طرح خواهم کرد گرچه خود پاسخهایی را برای آن ارائه خواهم داد ولی امید دارم که دیگر دوستان که دل به حال ایران می‌سوزانند با ارائه تحلیلهایشان بتوانند انتخابی را که در پیش روی ایرانی قرار گرفته بیشتر بشکافند و راه از چاه نشان دهند تا شاید میهن‌مان را از اشتباهی دوباره نجات دهند.
1. آیا آمریکای و متحدش انگلیس در کنترل اوضاع ناتوانند!؟ یا این هرج و مرج هم جزئی از استراتژی آنهاست؟
2. اگر آمریکا به عمد ایجاد هرج و مرج در عراق می‌کند، اهدافش از این کار چیست؟
دوستان گمان نکنند که این مشکل عراق است، همگی میدانند که همین عاقبت ایران خواهد بود اگر و فقط اگر ملت ایران خود بدست خود رژیم را سرنگون نکند و یک حکومتی ملی را بجای آن ننشاند.
حال برمیگردم به پاسخ دو سوال فوق:
بگمان من آمریکا در این هرج و مرج شریک است، چرا؟ برای نشان دادن و ترویج این ایده که ” دنیا نگاه کنید این ملت برای کنترل اوضاع مملکتش نیاز به یک قدرت خارجی دارد” تا آقای بوش (البته بوش که نه، آقابالاسرهای بوش) بتوانند در مرحله بعد با بکار گرفتن گماشتگان خود، حکومتی مشابه دیگر حکومتهای دست نشانده را جایگزین کنند. حکومتی که بتواند با روشهای دیکتاتوری بر عراق حکم براند و ازطرف دیگر وابسته به غرب باشد تا درنتیجه مجبور باشد منابع طبیعی‌اش را به نرخ آمریکا به بازار (آمریکا) عرضه کند. چنانچه صحنه‌هایی را که حتی تلوزیونهای غرب نشان می‌دهند ببینید، مردم عادی (بیش از 80% مردم عراق) از این هرج و مرج نگرانند و بگمانم که همین زمینه‌هایی که به نمایش گذاشته شده کافی باشد تا همین 80% بعد از اتمام جنگ حاضر بشود (مجبور بشود) به آقای چلبی و ژنرال‌های آمریکایی قناعت کرده و زیاده خواهی را کنار بگزارد و به “مبارک” یا “اسد” یا یک دیکتاتور دیگر از این قماش رضایت دهد.
آیا کسانی هستند که ادعا کنند که آمریکا، همان آمریکایی که بقول طرفداران‌اش قدرت مطلق روی زمین است، قادر به کنترل ملت عراق نیست!؟ آیا این خود یک پارادوکس نخواهد بود. چون در آنصورت باید از خود پرسید: “پس چرا باید به چنین قدرتی اجازه داد که بلندپروازی کند و جهان را بسوی هرج و مرج و ویرانی سوق دهد”.

نوشته: در ساعت: 3:15 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on چرا هرج و مرج! تصاویری  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی