Jun 10 2003

این مطلب رو با دوتا

نوشته:     :::       Comments Off on این مطلب رو با دوتا

این مطلب رو با دوتا نظر که یکی در وبلاگ خودم نوشته شده و دیگری در وبلاگ مبهوت و هر دو از شبح عزیز است با هم بخوانیم تا بروم سر روضه ی امروز، بله درست خوندید چون این چیزایی که من اینجا مینویسم گویا مثل روزضه است به گوش هیچ کس فرو نمیره
نظر شبح در نظر خواهی من:
حسن‌آقای عزيز!
آيا فکر نمی‌کنی اين کارها برای ترساندن وب‌لاگ‌نويس های داخل کشور است و به تر است به آن دامن نزد؟
اين روزها خيلی با عصبانيت و ناسزاگو می‌نويسی. خسن‌آقای عزيز باور کن کار اين کشور با عصبانيت جلو نمی‌رود. ضمنا اين رژيم خودش يد طولایی در پرورش لومپنيسم دارد بايد با آن مقابله کنيم نه آن را ترويج کنيم.
ما مثل هميشه مخلط شما هستيم البته!

نظر شبح در نظر خواهی مبهوت:
بايد ديد نظر شرکت فخيمه‌ی پرشين بلاگ در اين مورد چيست! من فکر مي‌کنم کل موضوع بلوفی براي ترساندن وب‌لاگ‌نويس‌ها باشد. بلاخره قوه قضاييه! اگر بخواهد اين کار را شروع کند موردي انجام نمي‌دهد ناگهان يورش مي‌برد! که به نظر مي‌رسد الان در موقعيت اين کار نيستند. هر چند نبايد هوشياري را از دست داد.

شبح عزیز شاید حق با شما باشد وقتی که مینویسید: “کار اين کشور با عصبانيت جلو نمی‌رود” ولی چه کنم که گاهی اوقات تسلط بر اعصاب و روانم را از دست میدهم، من هم انسانم نه یک ماشین تایپ.
همانطور که شما هم نوشته بودید این یک بلوف بیشتر نیست و نباید از این حرکتهای رژیم ترسی به دل راه داد ولی چه کنم که باز حتی با اینکه مطمئن هستم که این یک بلوف است ولی نمی توانم حتی اگر یک درصد هم امکان حقیقت بودن این امر وجود داشته باشد ریسک اش را ببپزیرم نه برای خودم چون جای من امن است ولی برای آن جوانانی که بی باکانه در ایران درحال نوشتن هستند و هر روزه با فداکاری، آینده میهن‌ام را بیمه میکنند.
حالا که درد دلهایم و احساساتم را نوشتم بروم سر مسائل فنی:
1. این امر ممکن است که حکومت با کمک و همکاری پرشین بلاگ نویسنده مبهوت را پیدا و دستگیر کرده باشد. گفتم این امکان وجود دارد اشتباه نکنید این امری حتمی نیست ولی چون احتمال اش وجود دارد در محاسبات هم جایی برای اش درنظر باید گرفت.
2. چنین چیزی اتفاق نیفتاده ولی پرسین بلاگی ها (آقا عطا و شرکا، شریک دزد و رفیق قافله) این وبلاگ را مسدود کرده اند و این پیام را هم تابلو کردن اون بلا برای ترساندن وبلاگ نویسها
3. همانطوری که این شخص مینویسد:
نويسنده: مبهوت
يكشنبه، 18 خرداد 1382، ساعت 5:31
دوستان وبلاگ من هک شده. اين بابا هم بامزگيش گرفته خواسته مردم رو بترسونه. در اولين فرصت وبلاگ جديدی تاسيس خواهم کرد.

اصلآ هیچ اتفاقی نیفتاده و فقط یک هکر بی مزه چنین‌کاری را انجام داده و مطلبی را هم برای خوشمزه گی آنجا تابلو کرده.
اگر به عقب برگردیم و مطالبی را که در چند وبلاگ تقریبآ یک سال پیش نوشته شد و من [1] [2] [3] [4] [5] [6] ، فضول [1] [2] و همچنین امید
که متاسفانه وبلاگ اش در دسترس نیست، مخصوصآ در این امر هشدار دادن خیلی فعال بودیم و سعی کردیم دوستان وبلاگ نویس را از نوشتن در پرشین بلاگ منع کنیم. شاید این اتفاق همان چیزی باشد که ما یک سال پیش پیش‌بینی‌اش را کردیم و هشدار به همه دادیم و حتی من همان موقع صفحه‌ای را تهیه کردم و روش ساختن وب‌لاگ در بلاگ اسپات را بطور ساده توضیح دادم تا شاید بتوان دوستان را از دامی که جمهوری اسلامی گسترده بود تا کار فعالیت وبلاگ نویسان سیاسی را در روز مبادا مختل کند برهانیم. افسوس که گوش شنوا کم بود و تعداد کمی نقل مکان کردند متاسفانه حالا داریم نتایج اش را می بینیم.
هنوز هم دیر نشده از همه دوستانی که سیاسی مینویسند خواهش میکنم از اون دامی که جمهوری اسلامی گسترده بیرون بیایند. من خودم شخصآ حاضرم برای کسانی که مشکل در ساختن وبلاگ در بلاگ اسپات دارند وبلاگ بسازم و در اختیارشان بگذارم، پس دیگر هیچ بهانه‌ای برای ماندن در پرشین بلاگ باقی نمانده، و درضمن این افتخار نیست که بی خود وبی جهت هزینه پرداخت کنیم، هرچه هزینه مبارزه را کمتر کنیم موثرتر خواهیم بود.
یک نکته اساسی برای آنهایی که هنوز پافشاری در نوشتن در پرشین بلاگ را دارند و یا نظرهاشون رو توی وبلاگهای پرشین مینویسند حتمآ برای نوشتن در پرشین بلاگ از آنونیمیزرها استفاده کنید، چون در اینصورت هویت شما مخفی خواهد ماند البته نه تمام آنونیمیزرها ولی تعداد زیادی از این آنونیمزرها IP شما را هنگام اسفتاده از آنها تغییر میدهند و پیدا کردن IP شما برای رژیم غیر ممکن خواهد شد.

نوشته: در ساعت: 12:18 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on این مطلب رو با دوتا  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی