Sep 13 2003

ادامه ماجرای StatOil و مهدی هاشمی رفسنجانی

نوشته:     :::       Comments Off on ادامه ماجرای StatOil و مهدی هاشمی رفسنجانی

روزنامه آفتن پُستن Aftenposten پرتیراژ ترین روزنامه نروژ در صفحه اول نسخه کاغذی خود می نویسد: 11 ژوئن پارسال Olav Fjell رئیس استات اویل به یکی از معاونین‌اش (Tor Ivar Pedersen) اجازه داده بود تا با استفاده از مبلغ 15 میلیون دلار مشاورینی را به خدمت بگیرد تا این شرکت را برای ورود به بازار نفت ایران یاری رسانند.
روز بعد از این ماجرا قراردادی مابین Statoil و Horton Investment Ltd به امضاء میرسد دوطرف قرارداد تقبل می‌کنند که محتویات این قرارداد را افشا نکنند.
Olav Fjell رئیس استات اویلOlav Fjell قبل از انعقاد قرارداد نفتی بین ایران و نروژ از نقش مهدی هاشمی آگاهی داشته و خود این قرارداد را تایید کرده است.
روزنامه نگار روزنامه آفتن پُستن با لحنی تعنه آمیز می نویسد:
با اینکه Olav Fjell آگاهی داشته که مهدی هاشمی کیست ولی زمان امضاء قرارداد هیچ زنگ خطری برای اش به صدا در نیامده تا اینکه دیروز زنگها با صدای بلند برای‌اش به صدا در آمدند.
خُسن آقا: ناگفته نماند که دیروز پس از اینکه پلیس جرائم اقتصادی نروژ شرکت استات اویل را مورد اتهام قرار داد، سهام این شرکت با یک سقوط 2.6 درصدی در بازار بورس اسلو روبرو شد.
باشناختی که از شرکتهای دولتی نروژ دارم با اطمینان می‌توانم بگویم که وزارت نفت هم از این مراوده آگاهی کامل داشته. در یکی دوسال گذشته وزرا و نمایندگان مجلس نروژ بارها به ایران سفر کرده و با مقامات ایرانی به گفت و گو نشسته‌اند و بعید به نظر می‌رسد که Olav Fjell بدون اجازه وزارت نفت (دولت نروژ) که مالک حقیقی استات اویل است توانسته باشد دست به چنین معامله‌ای بزند! خصوصآ اینکه حق‌الزحمه دادن‌هایی که در ایران مرسوم است در قوانین نروژ شدیدآ مجازات دارد.

نوشته: در ساعت: 12:58 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on ادامه ماجرای StatOil و مهدی هاشمی رفسنجانی  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی