Sep 15 2003

پی‌گیری قرارداد مهدی هاشمی با StatOil

نوشته:     :::       Comments Off on پی‌گیری قرارداد مهدی هاشمی با StatOil

Dagens Næringsliv نشریه اقتصادی نروژی که پرده از قرارداد مابین استات‌اویل و مهدی هاشمی برداشت، امروز نیز در مطلبی مجددآ پی‌گیر معامله مابین استات‌اویل و مهدی هاشمی رفسنجانی شده و می‌نویسد:
در جلسه ی 5 ژوئن رئيس هيئت مديره استات اویل (Leif Terje Løddesøl) حاضر به پذیرفتن هشدارهایی که از طرف رئیس حفاظت(David Platts) و رئیس حسابرسی داخلی استات اویل(Svein Andersen) داده شد، نشده بود. این دو در پنج ماه قبل از 5 ژوئن بارها از روئسای استات اویل خواسته بودند تا قرارداد مابین استات اویل و عباس یزدی (بخوانید مهدی هاشمی) را لقو کنند.
Dagens Næringsliv در ادامه می‌نویسد: Andersen و Platts هردو بارها سعی کرده بودند Fjell را به لغو این قرارداد ترغیب کنند ولی هربار با کارشکنی Fjell روبرو می‌شدند.
گزارشی را که David Platts در مورد این قرارداد تهیه کرده بود به وضوح نشان می‌داد که این قرارداد برخلاف قوانین داخلی استات اویل منعقد شده ولی هیچ یک از این دو روئسای استات‌اویل اهمیتی به این گزارشها نمی‌دادند.
Dagens Næringsliv در ادامه از قول روزنامه آفتن‌پستن می‌نویسد : Fjell قول داده بود که رابطه مابین استات‌اویل و مهدی هاشمی هیچ‌گاه بر ملا نخواهد شد. وی هم‌چنین گفته بود که در قرارداد فی‌مابین ذکر شده که همکاری مهدی هاشمی با استات اویل مخفی نگاه داشته شود.
با اشکار شدن زوایای تاریک این قرارداد بیشتر و بیشتر به نظر می‌رسد که این قرارداد برای سرازیر کردن پول استات‌اویل (بخوانید ملت ایران) به جیب مهدی هاشمی فرزند رئیس جمهور سابق ایران هاشمی رفسنجانی بوده است.
خُسن آقا:
از قرار معلوم با ادامه پی‌گیری این مساله از طرف نشریات و رادیو تلوزیون نروژ بنظر می‌رسد که Fjell و Løddesøl هردو باید با استات اویل وداع گویند. حال باید دید رهبر جمهوری اسلامی که این همه از عدل علی سخن می‌گوید با پسر حاج‌آقا رفسنجانی چه خواهد کرد.

نوشته: در ساعت: 1:02 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on پی‌گیری قرارداد مهدی هاشمی با StatOil  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی